Kysymys:
Kuinka voin aistia, kun joku nukkuu Arduinoni kanssa?
Anonymous Penguin
2014-03-04 05:17:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ohita stalker-tyyppinen otsikko.

Ajattelen luoda projektin Arduinon kanssa, joka tuntee nukkumistottumuksesi, kun nukut ja kuinka paljon nukkut. Olisi kätevää, ettei sitä tarvitse kytkeä päälle / pois yöllä; sen pitäisi tietää, miten se tehdään.

Joitakin ideoita, joita minulla on:

  • Liiketunnistin
  • Hengitysmallit (jos Arduino-mikrofoni voisi jopa valita se olisi ... Olisin yllättynyt, jos se voisi)
  • RTC-kello voisi auttaa päättämään On keskiyö. Tavallisesti Steve ei nuku tällä hetkellä perjantaisin. Hän ei todennäköisesti nuku nyt. Se ei aina auta sinua, mutta voit ehkä yrittää saada tarkempia tuloksia tällä tavalla.

Kuinka voinko saavuttaa tämän? (Lisäpisteet jonkinlaiselle algoritmille, joka voi kertoa torkkamisen syvästä unesta.)

Todennäköisesti yksi tapa havaita jonkun nukkumistila on mitata sydämen pulsseja ja havaita, kun pulssit laskevat kynnyksen alle (jokaiselle yksilölle erilainen, mutta järjestelmä voi "arvata" sen muutaman päivän ajon jälkeen). Tämän avulla voit jopa nähdä, onko henkilöllä ollut painajaisia ​​(pulssi lisääntyy) :-) Se on häiritsevää (pulssianturi), mutta on myös ainoa tapa tietää YKSI ihmisen unesta, kun kaksi on samassa huoneessa.
Neurosky EEG -aallotunnistin toimii ilmeisesti hyvin Arduinon kanssa. Mittaa taajuus. Jopa 4 Hz -> NREM-lepotila. Jopa 8-9 Hz ---> REM-lepotila. Yli 8–9 Hz - jopa 16 Hz ---> hereillä, mutta silmät kiinni ja rento. Sen yläpuolella ---> hereillä.
üks vastaus:
#1
+13
sachleen
2014-03-04 05:50:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tein itse asiassa jotain tällaista käyttämällä PIR-liiketunnistinta.

Liiketunnistin on tarpeeksi hyvä havaitsemaan unessa kääntyvän henkilön, ja yksinkertainen algoritmini vain laskee liikkeet minuutissa ja kun se ylittää kynnyksen (löydetty kokeilemalla ja erehdyksellä), se antaa hälytyksen herättää sinut.

enter image description here

Yllä oleva kuva edustaa ruumiini liikkeet yön aikana. Piikit edustavat suurta liikettä minuutissa.

Täällä näemme noin 30 minuutin kuluttua, että kehon liike oli minimaalista. Tämä viittaa siihen, että olin tuolloin syvemmässä univaiheessa.

250 minuutin (noin kello 4.30) piikki on silloin, kun heräsin vain tajuamaan, että voisin nukkua pari tuntia pidempään. Muistan, että kello oli 4:38, kun katsoin kelloani ja olin jo sitä kohti. Tämä tarkoittaa, että käännyin ympäriinsä kelloa kohti, mutta "heräsin" 8 minuuttia myöhemmin nähdäksesi ajan ja käänsin sitten takaisin (osoitti lyhyempi piikki kohdassa 265).

Tiedot viittaavat siihen, että olin ei voi nukkua kovin hyvin (verrattuna 30 ja 240 minuutin väliseen ajanjaksoon) kerran heräämisen jälkeen ja nousin lopulta 400 minuutissa (7.00), kun sammutin kaiken.

Tässä on muutama viesti blogistani, joista on paljon enemmän tietoa.

Kiitos blogisi linkeistä. Yksi kysymys on, kuinka päätät, että joku ei lue kirjaa tai katsele televisiota tehdessään jotain sängyssä? Se on hyviä tietoja. Pitäisikö sinun olla kytketty pois päältä, kun menit sänkyyn?
Kaivos on herätyskello, joten sen täytyy havaita liikkeet vain puolen tunnin aikana ennen hälytyksen käynnistymistä. Joten se on ainoa kerta, jolla on merkitystä. Yön yli -kaavio on vain tietojen keräämiseksi selvittääkseen, kuinka monta liikettä / tappi katsotaan "kevyeksi uneksi, helppo herättää"
onko sinulla ehdotuksia siitä, miten se voidaan tunnistaa vain tyhjäkäynnillä vai nukkumassa? Minun on ehkä tehtävä joitain omia tietojani ...
Näen kuinka kaavio etsii unta vs erilaisia ​​toimintoja. Punnitse se kellonajan kanssa (nukkuminen todennäköisemmin klo 3 kuin lukeminen). Vaikea sanoa keräämättä paljon tietoja.
Tätä tekniikkaa kutsutaan aktigrafiaksi auttamaan Googlessa. Wikipediassa on kunnollinen intro. Joitakin signaalinkäsittelyjä on ilmeisesti välttämätöntä, mutta ei mitään liian vaikeaa tai arduinon ominaisuuksia ylittävää. Nukkumisvaiheiden (mukaan lukien hereillä) luokittelemiseksi tarkastelen asiaa koskevia akateemisia artikkeleita. Yksi asia on päättää, haluatko laittaa anturit sänkyyn (helppo, heikko tarkkuus) vai ranteeseen (kovempi, tarkempi, ja voit mitata kehon lämpötilaa, ympäristön valoa ja ihon johtokykyä).


Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...